Jelenleg az építésügyben egy kötelezően elektronikus formában előírt elektronikus nyilvántartás létezik – az alvállalkozói nyilvántartás az építtetői fedezetkezelés hatálya alá eső építőipari kivitelezési tevékenységek esetében. Ezt a szoftvert a Belügyminisztérium megbízásából 2009-2010-ben cégünk fejlesztette ki.
Az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló kormányrendelet bevezette a „Fedezetkezelő” intézményét az építőipari körbetartozások megszüntetésének céljából. A módosítás lényege, hogy az építtető már a munkálatok megkezdése előtt elhelyezi a kivitelezés ellenértékének megfelelő fedezetet a Fedezetkezelőnél, amely ebből az összegből fizeti ki később az építési műszaki ellenőr által leigazolt fővállalkozói, illetve egyes esetekben az alvállalkozói számlákat. Ennek a nyilvántartási hátterét valósítja meg az e-Fedezetkezelő rendszer.
Mit biztosít?
Jellemzői:
FEDEZETKEZELÉS, MINT BANKI SZOLGÁLTATÁS
A kormányrendelet alapján az építtetői fedezetkezelői feladatokat a Magyar Államkincstár vagy fizetési számla vezetésére
jogosult pénzforgalmi szolgáltató láthatja el. Bármely bank végezheti ezt a tevékenységet, azonban annak megkezdéséhez a bankoknak rendelkezniük kell a kormányrendelet által előírt technikai háttérrel és a tevékenység megkezdéséhez szükséges dokumentációval is.
A pénzintézetek számára a nyilvántartást végző program rendszert - a kormányrendelet alapján - az építésügyi szabályozásért és építéshatósági ügyekért felelős miniszter biztosítja.
Az informatikai háttér- és informatikai támogatás szolgáltatást a NetAid Kft. igény esetén biztosítja a bankok számára.
NetAid Kft. által nyújtott megoldások:
Amennyiben további, részletes információt szeretne kapni, készséggel állunk rendelkezésére elérhetőségeinken.
Amennyiben bármi kérdés merül fel a fedezetkezelői megoldásainkkal kapcsolatosan az alábbi elérhetőségeken készséggel állunk rendelkezésére.
Tel: +36-30-62-32-822
E-mail: info [kukac] netaid [pont] hu