Elektronikus Alvállalkozói Nyilvántartás

e-Fedezetkezelő

Jelenleg az építésügyben egy kötelezően elektronikus formában előírt elektronikus nyilvántartás létezik – az alvállalkozói nyilvántartás az építtetői fedezetkezelés hatálya alá eső építőipari kivitelezési tevékenységek esetében. Ezt a szoftvert a Belügyminisztérium megbízásából 2009-2010-ben cégünk fejlesztette ki és üzemelteti a mai napig.

Az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló kormányrendelet bevezette a „Fedezetkezelő” intézményét az építőipari körbetartozások megszüntetésének céljából. A módosítás lényege, hogy az építtető már a munkálatok megkezdése előtt elhelyezi a kivitelezés ellenértékének megfelelő fedezetet a Fedezetkezelőnél, amely ebből az összegből fizeti ki később az építési műszaki ellenőr által leigazolt fővállalkozói számlákat. Ennek a technikai hátterét valósítja meg a nyilvántartó rendszer.

Mit biztosít?

  • Vállalkozói szerződéses kapcsolatokat (alvállalkozói fa struktúra) nyilvántartása.
  • Alvállalkozói védelmet, mely a rendezetlen kifizetések fedezetkezelő általi rendezésében nyilvánul meg.
  • Szerződéses adatok nyilvántartása, mely kizárólag a fedezetkezelői program működéséhez szükséges adatkörökre terjed ki.
  • Visszatartott, rendezett összegek nyilvántartása.
  • Vitatási állapotok és a vitatott összegek nyilvántartását.

Jellemzői:

  • Szigorú jogosultság kezelés jellemzi az e-Fedezetkezelő programot, mindenki a hierarchiában való elhelyezkedése alapján, vagy a feladatkörének megfelelően adminisztrálhatja az adatokat.
  • Szigorú folyamat vezérlés jellemzi az e-Fedezetkezelő programot, az egyes feladatok csak az előző lépések befejezését követően végezhetők, vagyis minden résztvevőnek időben el kell végeznie az adminisztrálást annak érdekében, hogy ne hátráltassa a teljes folyamatot.


FEDEZETKEZELÉS, MINT BANKI SZOLGÁLTATÁS

A kormányrendelet alapján az építtetői fedezetkezelői feladatokat a Magyar Államkincstár vagy fizetési számla vezetésére jogosult pénzforgalmi szolgáltató láthatja el. Bármely bank végezheti ezt a tevékenységet, azonban annak megkezdéséhez a bankoknak rendelkezniük kell a kormányrendelet által előírt technikai háttérrel és a tevékenység megkezdéséhez szükséges dokumentációval is. Ezt a hátteret a Netaid Kft. tudja biztosítani a bankok számára.


NetAid Kft. által nyújtott megoldások:

  • Igény esetén IT infrastruktúra bérlet biztosítása és üzemeltetése a fedezetkezelői rendszer számára
  • Fedezetkezelői rendszer telepítése, alap adatok feltöltése.
  • Felső szintű adminisztráció elvégzése
  • Fedezetkezelő ügyintézői segítségnyújtás
  • Szükség esetén segítségnyújtás a vállalkozók számára.

Amennyiben további, részletes információt szeretne kapni, készséggel állunk rendelkezésére elérhetőségeinken.

 

tmp2.jpg

Amennyiben bármi kérdés merül fel a fedezetkezelői megoldásainkkal kapcsolatosan az alábbi elérhetőségeken készséggel állunk rendelkezésére.

Tel: 06-27-642-686

E-mail: info [kukac] netaid [pont] hu